Dietos,  Dietos moterims,  Sirtuinų dieta

Sirtuinų dietos principai: ką svarbu žinoti

Sirtuinų dieta (angl. „Sirtfood diet“) – tai labai sparčiai populiarėjantis svorio atsikratymo būdas, apie kurį šiandien imta dažniau kalbėti dėl pasaulinio lygio žvaigždės Adelės radikalių kūno pokyčių, kuomet ji per pakankamai trumpą laiką atsikratė net 40 kilogramų. Taigi, kas iš tikrųjų yra ta populiarioji sirtuinų dieta ir kokie yra jos pagrindiniai principai?

Kas yra sirtuinų maistas?

Žodis „sirtuinas“ skamba lyg iš mokslinės fantastikos filmo, tačiau iš tikrųjų šiuo terminu yra apibūdinamas maistas, kuriame yra daug sirtuinų. Sirtuinai yra tam tikro tipo baltymai, kurie apsaugo mūsų organizmo ląsteles nuo žūties ar nuo ligos sukeltų uždegimų. Tačiau taip pat moksliniai tyrimai parodė, kad sirtuinai gali padėti sureguliuoti mūsų medžiagų apykaitą, padidinti raumenų apimtį ir deginti riebalus. Ir visa tai skamba lyg tikrų tikriausias „stebuklingas maistas“.

Ką galima valgyti laikantis sirtuinų maisto dietos?

Daugybė žmonių, kurie susidomėjo sirtuinų dieta, teigia, jog visų pirma juos sudomino raudonasis vynas ir juodasis šokoladas. Ir taip yra todėl, kad šiuose dviejuose produktuose iš tikrųjų yra labai daug sirtuinų. Tačiau suprantama, kad tai neapibrėžia tikrosios sirtuinų dietos ir jūs tikrai netapsite lieknesni ar sveikesni gerdami vyną ir užsikąsdami jį juodojo šokolado plytele.

Sirtuinų dietos atveju įprastai yra vartojami tokie maisto produktai kaip obuoliai, citrusiniai vaisiai, grikiai, graikiniai riešutai, Medjoul datulės, petražolės, mėlynės, raudonasis vynas, žalioji arbata, kapariai, sojos, braškės, ciberžolė, alyvuogių aliejus, raudonasis svogūnas, kalė ar juodasis šokoladas. Iš viso sirtuinų maisto dienos racioną sudaro 20 maisto produktų.

Tačiau taip pat labai įdomu, jog vienas iš daugiausiai sirtuinų turinčių produktų yra kava, todėl žmonėms, kurie įpratai laikydamiesi dietų negali atsisakyti kofeino, tai yra puiki žinia. Tarp šalių, kurios suvartoja labai daug sirtuinų maisto, yra Japonija ir Italija. Ir turbūt jau esate girdėję, kad būtent šios šalys visuomet yra įtraukiamos tarp pačių sveikiausių pasaulio šalių.

Sirtuinų maisto dietos principai ir mitybos planas

Pirmoji savaitė:

Jei norite išbandyti sirtuinų dietą, pirmąją savaitę rekomenduojama suvartojamų kalorijų kiekį sumažinti iki 1000 per dieną. Kasdien reikia išgerti tris daug sirtuinų turinčius žaliuosius kokteilius ir suvalgyti vieną sirtuinais gausų patiekalą per dieną.

Antroji savaitė:

Antrąją savaitę kasdien suvartojamų kalorijų kiekį reikėtų padidinti iki 1500. Kasdien išgeriamų žaliųjų kokteilių (iš sirtuinų turinčio maisto, tokio kaip žalumynai, daržovės ar vaisiai) skaičių sumažinti iki dviejų, o sirtuinais gausūs patiekalai turėtų būti padidinti iki dviejų per dieną.

Jei žvelgtume į ilgesnį laikotarpį, nėra jokio konkretaus plano, kuriuo turėtumėte sekti. Viskas priklauso nuo to, kaip jūs įstengsite pakoreguoti savo kasdienę mitybą, į ją įtraukdami kuo daugiau sirtuinų maisto. Tai turėtų padėti jums pasijusti sveikesniais ir energingais.