Mokslininkai rado būdą, kaip efektyviai numesti svorį

svorio metimasMokslininkai sako, kad egzistuoja paprasta metodika, leidžianti gana greitai numesti svorį ir, svarbiausia, išlaikyti liekną figūrą. Stebuklingo metodo esmė – kasdien svertis ir fiksuoti rezultatą.

Kai iš skaičių bus nupieštas grafikas, jis labai motyvuos norinčius sulieknėti. Dar svarbiau, kad kai prieš akis toks grafikas, lengviau sekasi išsaugoti numestą svorį. Detaliau su šiuo tyrimu galima susipažinti „Тhe Journal of Obesity“.

Šiame tyrime dalyvavo 162 žmonės, kurie norėjo numesti svorio. Pirmasis jų tikslas buvo atsikratyti 1% kūno masės ir šį rezultatą išsaugoti bent dešimt dienų. Norint pasiekti tokio rezultato reikia dvi savaites kasdien vartoti 150 kcal mažiau nei įprastai.

Jei žmogui pavyko įgyvendinti pirmą tikslą, kitas žingsnis dar 1% kūno masės. Viso stebimo laikotarpio tikslas – savanoriai turi kūno svorį sumažinti dešimtadaliu.

Eksperimento unikalumas tas, kad mokslininkai eksperimento dalyviams nedavė jokių patarimų, kaip efektyviau lieknėti. Metodika ir dieta buvo kiekvieno asmeninis reikalas.  Vienintelė griežta sąlyga – kasdien svertis ir rezultatus fiksuoti grafike.

Rezultatai parodė, kad toks svorio kontrolės metodas ypatingai efektyvus. Lieknėjimas truko metus ir dauguma dalyvių rezultatus sugebėjo išlaikyti antrus metus.

Statistiškai po įprastinės dietos, kurioje nenumatyta kasdieninė svorio kontrolė, per antrus metus sugrįžta 40% prarastos kūno masės. Per penkerius metus sugrįžta visi numesti kilogramai.

Taip nutinka dėl vadinamojo sūpuoklių efekto. Jei nepakeičiama mityba ir po alkanos dietos grįžtama prie įprastinio maisto, kuriame kalorijų daugiau nei reikia kūnui palaikyti gyvybingumą, svoris gana greitai atsistato. Dar blogiau tai, kad kai dietų laikomasi nuolat ir po to staiga vėl grįžtama prie įprastinio maisto, organizmas įpranta kaupti atsargas „juodai dienai“. Mesti svorį tampa vis sunkiau. Dar sudėtingiau išlaikyti rezultatus.

Kai svoris kontroliuojamas kasdien, žmogus tiesiog jaučia, kad reikia mažinti kalorijų skaičių ir neleisti svoriui pradėti augti.

Taip kur kas paprasčiau nei mėginti badavimu ar iškrovos dienomis nuolat mesti vis priaugančius kilogramus.

Svorio mažinimo ir rezultatų išlaikymo esmė – pakeista ir racionali mityba, kurios laikytis kai aplinkui daugybė pagundų greito maisto ir saldumynų pavidalu. Metančiam svorį žmogui per dieną reikia „tilpti“ apie 1500 kcal. Tačiau viena bandelė gali turėti 1000 kcal. Šokoladukas panašiai. Keletas tokių užkandų ir savaitės pastangos riboti maistą bei mesti svorį nueina šuniui ant uodegos.