Kodėl verta laikytis dietos?

Dieta
Šiais laikais dietos laikymasis, atrodo, prarado savo prasmę dėl įvairių, apgaulingų „receptų“, kaip „greitai ir be vargo“ numesti svorio. „Žaibiškų“ efektų nebūna. Paprastai, dietos laikymasis reiškia vartoti tam tikrus maisto produktus, kuriuos žmogus pasirenka pats arba jie parenkami dietologo ar gydytojo pagalba. Dietos gali duoti daug naudos, jei yra pasirenkamos tikslingai ir jos yra laikomasi pagal taisykles.
Svorio metimas
Noras numesti svorio yra bene dažniausia dietų laikymosi priežastis. Net turint kelis kilogramus viršsvorio jaučiamas fizinis diskomfortas bei to įtaka sveikatai; jau nekalbant apie estetinius trūkumus. Papildomi, nereikalingi kilogramai apsunkina kūno organus – jie priverčiami „dirbti“ sunkiau nei turėtų tai daryti, vien dėl to, kad aprūpintų papildomą bei nereikalingą kūno masę reikalingomis medžiagomis, mineralais ir t.t. Ilgainiui viršsvoris nuvargina kūno organus, ko pasekoje atsiranda lėtiniai susirgimai ir negalavimai. Esant itin dideliam viršsvoriui (nutukimui) galimos mirtys. Pasaulyje dėl nutukimo, per metus miršta pustrečio milijono žmonių (2001 metų duomenimis).

Geresnė sveikata
Kai kurių dietų autoriai teigia, jog būtent jų dietų laikymasis pagerins jūsų sveikatą, suteiks daugiau energijos bei pailgins gyvenimo trukmę. Tai tikra tiesa (žinoma, ne visais atvejais). Ieškantiems sveikatos problemų sprendimo – dieta – puikus pasirinkimas. Pavyzdžiui, norint numesti svorio, turėti daugiau energijos bei mažinti arterinės hipertenzijos susirgimo riziką, reikia stengtis mažinti suvartojamų gyvulinių riebalų kiekį.
 Sportiniai pasiekimai

Atletai labai reguliariai ir dažnai laikosi įvairių dietų, nes tiki, jog tinkamų maisto produktų vartojimas pagerins jų savijautą bei pasiekimus sporte. Baltymų dietos ypač paplitusios tarp sportininkų. Bet nereikia liguistai apsistoti ties baltymų vartojimu; sportininkams labai svarbu gauti įvairių maisto medžiagų (ne vien baltymų). Jei esate sportininkas ir nusprendėte laikytis dietos – geriausias pasirinkimas būtų pasitarti su sporto dietologu.

Gabenimai

Parašykite komentarą