Paleo dieta – kelis milijonus metų atgal

Prieš pradedant kalbėti apie sparčiai populiarėjančią Paleo dietą, reiktų išsiaiškinti, kad terminas „dieta“ čia nelabai tinka. Iš principo tai visai ne dieta, o gyvenimo būdas, kurį reiktų keisti visam laikui, todėl saldumynų ar greito  maisto mėgėjai turėtų labai gerai pagalvoti ar jiems pakaks valios atsisakyti nuodėmingų skanėstų. O dabar apie viską nuo pradžių.

Paleo dieta, o tiksliau mityba, kaip galima jau suprasti iš pavadinimo, propaguoja pirmykščių žmonių mitybos įpročius. Ne, tai tikrai nereiškia, kad teks maitintis medžio žievėmis, žole ar įvairiomis šaknelėmis. Paleo dietos esmė – neperdirbtas, ekologiškas maistas, kurį galima rasti gamtoje. Taigi,  nusprendę maitintis kaip pirmykščiai žmonės, turėsite užmiršti kelią į prekybos centrus ir rinktis ekologiškų produktų parduotuves, turgelius arba ekologiškus ūkius.

Be to, Paleo dieta draudžia vartoti cukrų, jo pakaitalus, visus pieno produktus, ankštinius bei grūdinius produktus bei visus perdirbtus produktus, todėl su pamėgsta silke pataluose teks atsisveikinti. Kyla klausimas, o ką galima valgyti? Paleo dietos pagrindas – kokybiška mėsa ir žuvis. Anot Paleo dietos šalininkų, mėsoje ir žuvyje esantys baltymai, patekę į žmogaus organizmą, neverčiami į gliukozę ar kitą medžiagą, todėl imuninė sistema juos laiko „savais“ ir nekovoja su savimi.  Tuo tarpu, perdirbtą maistą, imuninė sistema laiko svetimkūniu ir visą savo energiją skiria susidoroti su šiuo kenkėju. Be mėsos ir žuvies taip pat galima valgyti kiaušinius, daržoves, vaisius, riešutus, įvairias sėklas ir saikingai naudoti aliejų. Visgi, pagrindas – baltyminiai produktai.

Paleo dieta yra antras populiariausias judėjimas po vegetarizmo, tačiau pastaruoju metu jis sulaukia vis daugiau kritikos. Tokiai baltyminei mitybai neprataria dietologai, kurie teigia, kad baltymų perteklius gali sukelti širdies ir kraujagyslių ligas bei kitus rimtus sveikatos sutrikimus. Be to, dietologai įsitikinę, kad žmogaus organizmas per daugelį metų evoliucionavo ir geba apdoroti bei toleruoti įvairius maisto produktus.  Žinoma, taisyklė: galima viskas, kas su saiku – tebegalioja.

Ką ir kaip valgyti, yra kiekvieno žmogaus asmeninis pasirinkimas, tačiau reiktų atminti, kad aklai susižavėti vienu ar kitu populiariu mitybos judėjimu nėra sveika. Pakeitus mitybos įpročius, svarbu įvertinti bendrą savo fizinę ir psichologinę savijautą, reguliariai tikrintis sveikatą.