Dieta pagal kraujo grupes

Kraujo grupės Ar žinote, kodėl vieni žmonės valgydami daug baltymingo maisto jaučiasi kuo puikiausiai, o kitiems jis gali netgi sukelti įvairių negalavimų? Kodėl vieni lieknėja sparčiai, o kitiems tik vargais negalais pavyksta numesti šiek tiek svorio? Pasirodo, dėl visko kalta mūsų kraujo grupė! Mokslininkai tikina: jei paisysite savo kraujo grupės, ilgiau gyvensite ir būsite sveikesni.


I (0) kraujo grupė

Medžiotojas

Tai seniausia ir plačiausiai paplitusi kraujo grupė. Maždaug prieš 40 tūkst. metų gyvenę pirmykščiai žmonės buvo vienintelės – pirmosios kraujo grupės. Pagrindinis jų užsiėmimas buvo medžioklė, tad maitinosi šie žmonės tik mėsa, kuri, kaip žinoma, tur­tinga baltymų.

Tinkamiausias racionas – atitinkan­tis medžiotojo poreikius, t. y. turtingas baltymų gyvulinės kilmės maistas, kuris gerai įsisavinamas dėl pakankamai aukšto skrandžio rūgštingumo. Medžiotojams taip pat labai svarbu valgyti kuo daugiau žuvies, daržovių ir vaisių, tačiau patartina nepiktnaudžiauti ankštinėmis daržovėmis — pupelėmis, žirniais. Jos pirmosios kraujo grupės žmones nepaprastai tukina. O greitai lieknėti padeda jūros gėrybės, liesa mėsa, špinatai, brokoliai, kepenėlės.

Medžiotojams tiesiog būtinas didelis fizinis krūvis – treniruotis sporto salėje ar bent jau iš širdies pasimankštinti namie reikėtų ne mažiau kaip keturis kartus per savaitę.

Dieta

Mėsa. Rekomenduojama: jautiena, ėriena, veršiena, žvėriena. Nepatariama: kiauliena.
Žuvis, jūros gėrybės. Rekomenduojama: lašiša, lydeka, upėtakis. Nepatariama: sūdyta silkė, moliuskai, ikrai.
Pieno produktai. Rekomenduojama jų vengti, ypač sūrio, jogurto.
Riebalai.
Rekomenduojama: sėmenų ir alyvuogių aliejus. Nepatariama: kukurūzų, žemės riešutų, saulėgrąžų aliejus.
Riešutai. Rekomenduojama: moliūgų sėklos, graikiniai riešutai. Nepatariama: ko­kosai, žemės, indiški riešutai, pistacijos.
Ankštiniai. Nepatariama: visų rūšių pupelės ir žirniai.
Produktai iš miltų. Rekomenduojama: rupi duona. Nepatariama: makaronai, sausainiai, bandelės.
Gėrimai. Rekomenduojama: sodos vanduo. Nepatariama: alkoholiniai gėrimai, juodoji arbata, kava, apelsinų ir obuolių sultys, sidras.


II
(A) kraujo grupė

Žemdirbys

Antroji kraujo grupė atsirado, kai dėl klimato pokyčių žmonės buvo priversti dirbti žemę ir valgyti tai, ką ji išaugina. Žmonės pradėjo auginti grūdus, prisijaukino gyvūnus, kūrė bendruomenes ir buvo kur kas mažiau kar­ingi negu jų protėviai medžiotojai.
Žemdirbiams labiausiai tinka vegetarinis racionas – daug daržovių, vaisių, grūdinių ir ankštinių kultūrų, jūros produktų. Apskritai šiems žmonėms patariama valgyti kuo natūralesnį, kuo mažiau apdorotą maistą. Skirtingai negu medžiotojai, antrosios kraujo grupės žmonėms mėsa neteikia energijos, greitai virsta riebalais. Žemdirbius tukina ir pieno produktai. Šiems žmonėms svorį lengviausia numesti valgant sojų produktus, daržoves.

Antrosios kraujo grupės žmonių jautri nervų sistema – juos dažnai apninka neri­mas, nemiga. Įtampą geriausia slopinti lengva mankšta – jogos pratimais, plaukio­jimu, šokiais.

Dieta

Mėsa. Patariama vengti mėsos produktų – tiek šviežių, tiek konservuotų. Jei negalite be mėsos, rinkitės paukštieną.
Žuvis, jūros gėrybės. Rekomenduojama: karpis, tunas, upėtakis, skumbrė, lašiša. Nepatariama: krabai, krevetės, ikrai, ančiuviai, silkė. Pieno produktai. Rekomenduojamas tik sojų sūris ir sojų pienas, viso kito vengti.
Riebalai. Rekomenduojama: sėmenų ir alyvuogių aliejus. Nepatariama: kukurūzų, saulėgrąžų aliejus.
Riešutai. Rekomenduojama: žemės riešutai, moliūgų sėklos. Nepatariama: kešju, pistacijos.
Ankštiniai. Rekomenduojama: raudonosios ir juodosios sojų pupelės, žirniai. Nepata­riama: visų rūšių pupelės.
Produktai iš miltų. Rekomenduojama: rupi duona, duona iš sojų miltų, visų grūdų košės. Nepatariama: gaminiai iš kruopų, bandelės, gaminiai iš sumaišytų rūšių grūdų.
Gėrimai. Rekomenduojama: kava, žalioji arbata. Nepatariama: alus, stiprūs alkohol­iniai gėrimai, juodoji arbata, sodos vanduo, pomidorų sultys.


III (B) kraujo grupė

Klajoklis

Pirmieji žmonės, turintys trečiąją kraujo grupę, buvo tikrieji klajokliai, pripratę gyventi įvairiose klimato juostose.

Vieninteliai iš visų kraujo grupių klajokliai gali neriboti pieno produktų. Antsvorio atsikratyti jiems padeda žalumynai, kiaušiniai, mėsa, įvairios arba­tos, o priauga svorio nuo miltinių patiekalų, riešutų, ankštinių kultūrų.

Klajokliams su stresu geriausiai padeda kovoti saikinga mankšta. Labiausiai jiems tinka tenisas, važiavimas dviračiu, vaikščiojimas, jogos pratimai.

Dieta

Mėsa. Rekomenduojama: ėriena, triušiena, žvėriena. Nepatariama: jautiena, vištiena, kiauliena.
Žuvis, jūros gėrybės. Rekomenduojama: visos ežerų ir gėlųjų vandenų žuvys. Nepa­tariama: visų rūšių moliuskai, vėžiagyviai, kalmarai ir ančiuviai.
Pieno produktai. Rekomenduojama: varškė, sūris, jogurtas, kefyras. Nepataria­ma: ledai, brandinti ir pelėsiniai sūriai.
Riebalai. Rekomenduojama: alyvuogių aliejus.
Nepatariama: žemės riešutų, saulėgrąžų aliejus.
Riešutai. Geriau jų apskritai atsisakyti, ypač braziliškų, kedrų riešutų, saulėgrąžų.
Ankštiniai. Rekomenduojama: visų rūšių pupelės, raudonosios sojų pupelės. Nepatariama: juodosios pupelės, žalieji žirneliai.
Produktai iš miltų. Rekomenduojama: duona su ryžių miltais, įvairių grūdų rupi
duona, avižų bei ryžių patiekalai. Nepata­riama: saldūs kepiniai.
Gėrimai. Rekomenduojama: žalioji arbata. Nepatariama: stiprūs gėrimai, sodos van­duo, sidras.

 

IV (AB) kraujo grupė:

Paslaptingasis

Tai pati jauniausia ir rečiausia kraujo grupė, atsiradusi maždaug prieš tūkstantį metų susimaišius antrajai ir trečiajai kraujo grupėms.

Paslaptingieji gali valgyti viską, išskyrus, kas nerekomenduojama žemdirbiams ir klajokliams. Ketvirtosios kraujo grupės žmonėms nedraudžiama valgyti pieno produktų, tačiau juos turi apriboti, jei dažnai serga viršutinių kvėpavimo takų susirgimais, turi klausos sutrikimų. Šiems žmonėms numesti svorio padeda žuvis, pie­no produktai, žalumynai, ananasai, o tukina mėsa, pupelės, kukurūzai.

Jei paslaptinguosius užklumpa stresas, pirmiausia į tai sureaguoja nervų sistema. Tad šiems žmonėms būtini fiziniai pratimai, kurie ramintų – joga, vaikščiojimas gry­name ore, važinėjimas dviračiu.

Dieta

Mėsa. Rekomenduojama: aviena, triušiena, kalakutiena. Nepatariama: jautiena, vištiena, antiena, kiauliena, žvėriena.
Žuvis, jūros gėrybės. Rekomenduo­jama: tunas, lašiša, lydeka, sardinės. Nepatariama: sūdyta silkė, kalmarai, moliuskai.
Pieno produktai. Rekomenduojama: pienas, varškė, mocarelos sūris, jogurtas. Nepatariama: mėlynasis sūris, bri, parmezano sūris, ledai.
Riebalai. Rekomenduojama: alyvuogių aliejus. Nepatariama: sėmenų, kukurūzų, saulėgrąžų aliejus.
Riešutai. Rekomenduojama: kepti kaštonai, graikiniai riešutai. Nepa­tariama: aguonos, moliūgų sėklos, saulėgrąžos.
Ankštiniai. Rekomenduojama: rudosios bei raudonosios pupelės. Nepatariama: juodosios pupelės, žalieji žirneliai.
Produktai iš miltų. Rekomenduo­jama: visų rūšių duona. Nepatariama: bandelės, košės, batonai.
Gėrimai. Rekomenduojama: žalioji ar­bata, mineralinis vanduo. Nepatariama: stiprieji alkoholiniai gėrimai, kava, sidras.

Parašykite komentarą