Bananų dieta

Bananų dietaKuomet rytinė bananų dieta buvo paviešinta japonų  socialinėje svetainėje „Mixi“ 2008 metų kovą, ji tapo tokia populiari jog visame pasaulyje pasireiškė bananų stygius.

Dietą sukūrė prevencinę mediciną studijavęs Hitoshi Watanabe ir jo vaistininkė žmona Sumiko.

 

Rytinės bananų dietos pagrindai

Rytinės bananų dietos kūrėjai teigia, jog pusryčiams valgydami tik bananus ir gerdami kambario temperatūros vandenį jūs numesite svorio, nesvarbu ką vėliau valgysite visą dieną.

Dieta yra labai paprasta ir jos tikrai lengva laikytis, tačiau daug japonų pripažino, jog patyrė staigų svorio kritimą eksperimentuodami su šia dieta.

Viena iš priežaščių kodėl dieta yra tokia efektyvi, įvardijama tariama bananų savybė pagerinti virškinimą ir pagreitinti medžiagų apykaitą. Kita galima priežastis yra didelis bananų krakmolingumas, kuris yra virškinamas labai lėtai. Ši skaidula suteikia mums sotumo pojūtį galimai blokuoja angliavandenių įsisavinimą.

Kodėl vanduo turi būti būtinai kambario temperatūros nėra tiksliai žinoma, tačiau internete yra spekuliuojama nemažai teorijų, tokių kaip – jis padeda virškinimui ar sumažina alkį.

Besilaikantieji dietos pataria nevalgyti vakarienės vėliau kaip iki 20:00 vakaro, o po jos vengti desertų. Jeigu jaučiatės labai alkani galima suvalgyti gabalėlį vaisiaus.

Nepaisant to, jog turite pusryčiams valgyti bananus ir vengti valgio naktį, dar viena salyga yra visuomet nueiti miegoti prieš vidurnaktį. Logika už viso šito slypi atliktuose moksliniuose tyrimuose; yra įrodyta tarpusavio priklausomybė tarp miego stokos ir nutukimo.

Visi besilaikantys dietos turėtų naudotis japonų principu valgyti iki 80% pilnumo.

Pieno produktai ir alkoholis yra nevartotini dietos metu. Vienintelis gėrimas kuris gali būti geriamas valgio metu, yra kambario temperatūros vanduo.

Pusryčiai

Vienas arba daugiau bananų (iki tol kol jausitės sotūs).

Viena stiklinė drungno vandens.

Pietūs

Bet koks pasirinktas patiekalas.

Pavakariai

Mažas saldus užkandis yra leidžiamas apie 15 valandą.

Vakarienė

Bet koks pasirinktas patiekalas, tačiau turi būti valgomas iki 20:00. Ir jokio deserto.

 

Privalumai

  • Pusryčių valgymas kasdien galimai pagreitins medžiagų apykaitą ir sumažins tikėtiną persivalgymą likusią dienos dalį.
  • Pusryčių metu atsisakius kofeino (kavos, stiprios arbatos ar pan.), tai gali subalansuoti gliukozės lygį kraujyje ir sumažinti apetitą.
  • Nevalgymas po 20:00 sumažins tendenciją vėliau užkandžiauti kaloringu maistu.
  • Pieno produktų ir desertų atsisakymas sumažins kalorijas apribojant riebalų ir cukraus įsisavinimą.
  • Bananai yra maistingas maistas pilnas skaidulų, vitamino B6 ir C ir kalio.
  • Neskatina persivalgimo.

 

Trūkumai

  • Kai kurie dietininkai gali prastai reaguoti į vien anglevandenių pusryčius ypač tie kurie serga hipoglikemija.
  • Lengva įsisavinti daug nereikalingų kalorijų pietų ir vakarienės metu valgant tai ko nori.
  • Neskatina sportuoti.
  • Neapibrėžia psichologinių faktorių kurių kyla besilaikant dietos.

 

Išvados

Jeigu jūs sulaukiate sėkmingų dietos rezultatų, tai nėra dėl kažkokios specialios bananų funkcijos deginti riebalus. Žymiai labiau tikėtina yra, jog tai lemia kiti dietos punktai, tokie kaip valgymas nustatytu laiku ir desertų atsisakymas.

Visa tai lems mažesnį kalorijų įsisavinimą, kuris ir padės numesti svorio. Tačiau tik tol, kol jūs negausite perteklinių kalorijų iš jūsų kitų valgomų patiekalų.

Parašykite komentarą