Dietų nauda bei žala

mineralaiPastaruoju metu dietologija ir svorio metumo kultas yra užvaldęs minias. Kad ir kiek specialistai bekalbėtų, jog svarbiausia metant svorį yra subalansuota mityba bei fizinis aktyvumas, vis dėlto moterys, o neretai ir vyrai, turbūt niekada neatsisakys dietų. Vis dėlto, pasak dietologų, nėra vienos dietos, tinkančios visiems. Labai svarbus rasti sau tinkamą ir jos tikrai nuoširdžiai laikytis, t. y., susitikus su draugėmis mieste neprisikirsti picos ar ledų. Aptarkime šiandien kai kurių žinomiausių dietų privalumus ir trūkumus.

Veganų dieta. Jos laikantis negalima valgyti jokios mėsos. Privalumai: vaisiai ir daržovės yra itin naudingi ne tik jūsų figūrai, tačiau ir sveikatai. Ši dieta turtinga maistinių skaidulų, gerinančių virškinimą bei teigiamai veikiančių odą. Laikantis šios dietos, privalu atsisakyti mėsos, kiaušinių, pieno produktų bei riebalų, pvz., sviesto ar margarino. Baltymų organizmas gaus valgant ankštinės daržovės, košes, saulėgrąžas, riešutus. Trūkumai: laikantis šios dietos, atimate iš savęs malonumą gardžiuotis mėsa ir taip negaunate joje esančių baltymų.

Žaliavalgystė. Privalumai: tai vienas efektyviausių būdų siekiant numesti svorį, nes termiškai neapdorotose daržovėse yra labai nedaug kalorijų, bet gausu vitaminų. Be to, šviežiose daržovėse gausu vertingų fermentų, kurie padeda stiprinti organizmą. Laikantis šios dietos, 75–80 proc. raciono turi sudaryti termiškai neapdoroti produktai. Trūkumai: pradėti valgyti žalią morką, salotų lapus ar burokėlį tikrai nebus labai skanu. Pirmosiomis dietos dienomis, netgi gali kamuoti diarėja. Be to, gausite mažai baltymų, todėl gali atsirasti jų stoka, neigiamai veikianti organizmą. Nereikėtų pamiršti ir nitratų, nes vartojant tiek daug daržovių jų taip pat gaunama daugiau.

Valgoma viskas, išskyrus angliavandenius. Privalumai: laikantis šios dietos galima valgyti net ir keptą mėsą, tačiau iš savo raciono turėsite visiškai išbraukti angliavandenius. Kol laikysitės šios dietos, jūsų organizmas turės persiorientuoti, nes anksčiau jam energijos suteikdavo angliavandeniai, o dabar jos reikės pasiimti iš riebalų. Trūkumai: dėl mažo angliavandenių kiekio galite jausti silpnumą, jėgų stoką, blogą nuotaiką (angliavandeniai stimuliuoja serotonino, vadinamojo laimės hormono, gamybą).

Gausioji dieta. Galite valgyti daug, tačiau neskaniai. Privalumai: laikydamiesi šios dietos galite valgyti daug, tačiau būtina itin atidžiai rinktis produktus. Galima valgyti nekrakmolingas daržoves, nugriebtus pieno produktus, liesus sultinius, neriebią mėsą, košes. Negalima vartoti prieskonių ir riebalų. Dietologų teigimu, tai viena iš labiausiai subalansuotų dietų. Trūkumai: nors toks maistas ir naudingas sveikatai, bet jis retai būna skanus.

Viduržemio jūros dieta. Ši dieta sukurta pamačius, kad Viduržemio jūros regionuose žmonės mažiau serga ir ilgiau gyvena. Privalumai: valgyti galima viską, bet labai saikingai. Nors du kartus per savaitę būtina valgyti jūros gėrybių. Vietoje padažų naudoti tik alyvuogių aliejų bei prieskonines žoleles. Pavalgius vakarienę galima išgerti taurę raudonojo vyno. Trūkumai: mėgaudamiesi skaniu maistu nepamirškite saiko, valgykite nedaug. Juk makaronai irgi gana kaloringi, o apie saldumynus geriau visai pamirškite.

Taigi, akivaizdu, kad dietų yra labai daug, bet nė viena nėra efektyvi visiems. Ją renkantis būtina atsižvelgti į savo sveikatos būklę, amžių, fizinį pasirengimą, netgi patiriamo streso kiekį, taip pat ir į tai, mieste ar kaime jūs gyvenate ir pan. Nesirinkite dietos, kurios laikydamiesi turėsite valgyti nemėgstamus produktus. Atsiminkite, jog dieta veikia tik tada, kai jos laikomasi visą savo gyvenimą. Priešingai, jūsų numesti kilogramai tikrai sugrįš.